منتديات نديم الحب
اهلا وسهلا بيك ان كانت زيارتك الاولى فيسعدنا بتكرمك وتسجيلك معانا ونتمنى اسعد الاوقات
تحياتي / ادارة منتديات نديم الحب / مع تحيات / شهااااب
منتديات نديم الحب
اهلا وسهلا بيك ان كانت زيارتك الاولى فيسعدنا بتكرمك وتسجيلك معانا ونتمنى اسعد الاوقات
تحياتي / ادارة منتديات نديم الحب / مع تحيات / شهااااب
منتديات نديم الحب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات نديم الحب

منتديات ترفيهيه شامله افلام العاب خواطر رومنسيات اغانى صور برامج كمبيوتر اسلاميات رياضه موضه ازياء

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

اللى لسة متخطبتش تدخل هنا بسرعةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة

كاتب الموضوعرسالة
الاء
عضو نشيط
عضو نشيط
الاء

اللى لسة متخطبتش تدخل هنا بسرعةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة Empty
مُساهمةموضوع: اللى لسة متخطبتش تدخل هنا بسرعةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة   اللى لسة متخطبتش تدخل هنا بسرعةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة Icon_minitimeالجمعة أغسطس 21, 2009 12:45 am

لسه مااتخطبتيش؟؟؟؟ تعالى بسرررررررررعه
السلام عليكم ورحمة الله
بصوا بقى يا بنات الفكرة دى كنت مترددة ومحروجة لحد يزعل منى بس انا شجعت نفسى انى اقلها و اتوكل على الله واكتبها وخصوصا اننا هنا معظمنا لسة مجلوش نصيبواا اوعشان انا معتبركوااخواتى نفسى افدكم حتى ولو بشىء بسيط و ربنا يسعدنا جميعا يارب امين ويساعد كل بنوتة
المهم مش هطول عليكم هدخل كدا فى المهم لانوا موضوع هيفيد كل البنوتات
الموضوع هو اننا لما بنتاخر فى الزواج والخطوبه بنتعرض لضغوط نفسيه واجتماعيه بنحتاج فيها لكلمه طيبه وحد يحس بينا وبألمنا عشان كده قلت اننا نساعد بعض ونهون على بعض وكل واحدة تحكى تجربتها وازاى بتواجه المشكلات اللى من النوع دة
ولو فى حد مننا جرب حاجه دعاء اوى شىء يقوله لنا يمكن نستفيد جميعا وربناا ييسر لنا الحال يارب امين
وهدفى من الموضوع ده اننا نساعد بعض نفيد ونستفيد وكل واحدة تعرض علينا تجربتها او الحل من وجهه نظرها
وانا عن نفسى هبدأ
انا اتاخرت فى موضوع الخطوبه ده وجت عليا فترة مكنش بيجى لى حد يتقدم لحد ما قريت فى منتدى موضوع حلو اوى وقلت اجربه وفعلا جاب نتيجه معايا بس للاسف بعدها متمش الموضوع يعنى نصيب زى مبيقلوا بس اتقدملىناس فيعنى اللى هقلهلكوا كويس انك تتقربى لربنا وانشاء الله النصيب هيجىوهو كالاتى
انك كل يوم تصلى ركعتين بعد صلاة العشاء لكدة اربعين يوم وتقولى بعد الصلاة ,, سبحان الذى خلق الازواج كلها مما تنبت الارض ومن انفسهم ومما لا يعلمون,, سبعين مرة
وترددى اثناء اليوم ,, ربى لا تذرنى فردا وانت خير الوارثين ,,
وطبعا كله باذن الله تعالى ومحدش بيعترض على امرو
انا والله عملت كده وفعلا جالى ناس تتقدم لى وقولت اعرض الموضوع واللى عندها تجربه مماثله او اى اقتراح تقولنا عليه
وربنا يرزق جميع بنات المسلمين الازواج الصالحين يارب ويكرم كل بنوتة يارب
ولا تنسوا الدعاء لكل البنوتات وادعولى يارب يوفق الجميع
فى انتظااااااااااااااار ردودكم
يارب يعجبكم اللهم ارزق كل بنات المسلمين يارب امين
الاء
عضو نشيط
عضو نشيط
الاء

اللى لسة متخطبتش تدخل هنا بسرعةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة Empty
مُساهمةموضوع: رد: اللى لسة متخطبتش تدخل هنا بسرعةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة   اللى لسة متخطبتش تدخل هنا بسرعةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة Icon_minitimeالجمعة أغسطس 21, 2009 1:19 am

واناهفضفض واياكم معلش استحملوا بس حسة اننا بفضفض لاخواتى يعنى وساعات اغلب بنقل الكلام دا مأتخطبتش لية يجماعة..!
يااااااااااااااربي بنات أصغر منىو أتخطبو وأتزوجو كمان
ياااااااااااربي بنات مش كويسين عنى ...وأتخطبو كم مرة ...وبعضهم متزوجات..
آآآآه بنات أسمر مني ....واتخطبو
وتخان مني .....أتخطبو
ومن عائلات عاديه.........اتخطبو
وحالتهم المادية ضعيفة........لكن اتخطبو
وتعليمهم ثانوي أو متوسط ....واتخطبو
لييييييييييييييه أنا...... طيب وانا فين من كل دا ودمع ساعات بتغلب علينا معلش يجماعة انا بقل الصراحة ممكن تزعلوا م بس حبيت بعنى نفضفض لبعض احنا كلنا اخوات معتبركم كدا والله

ماأتزوجت
ولا حتى أحد خطبني؟؟

وغيري تنخطب عشرات المرااااات

وأنا ولا مرة مااتخطبت؟؟
انا فيا جمال يفوقهم أحيانا
لوني أفتح منهم
وجسم أرشق منهم
وعائلتي أفضل من عائلتهم
وحالتنا الماديه أفضل من حالتهم
ومتعلمة

ومؤدبه وأخلاااااق وست بيت يعنى كويس بعض الشى ء طيب لية متخطبتش

وماينقصني ولاشئ بنقل كدا
اية إللي يخليني ماأتخطب ولا أحد يطل فيا

وايه إللي قاطع نصيبي إني ماأتجوز لدلوقتى رغم مواصفاتي التي تخلو من من بعض العيوب
آآآآآه قلقي يزيد كل يوم عن الثاني وكل يوم اكتر من التانى

مش عارفة يمكن حد عملى عمل ولا اذينى يترا ا اية؟؟
اخواتى البنات ..................
لاشك أن الكثير منكن دار هذا الحوار في خطروا وانا اقبلكوا اقلت كدا على نفسى , خاصة كلما يتقدم بين العمر , حتى الفتاة التى تبلغ عشرين عاما فما فوق, تحادث نفسها بكلام مشابه للسابق. وتخاف انها متتخطبش وهي ماتزال 20 عاما!

[أخواتي متقلقوش بدالربنا ماخر حاجة اكيد فى سبب وانشاء الله خير باذن الله

نعم أختي لما كل هذا القلق الفظيييييع وأنت في يدك أن تريحي بالك على الآآآآآآآآآآآآآآخر...

صدقا أتكلم...هناك سطرين لو قرأتيهم

بتمعن تااااااام
ويقين تااااااام

وكلمة...كلمة

أصدقينى بعد تقليهم مع نفسك مش هتفكري بعد قراتهم بشي يقلقك حتى لو وصلت 50 سنه دون زواج

اللهم أنت ربي لاااااااإله إلا أنت ........عليك توكلت وأنت رب العرش العظيم......ماشاء الله كان ومالم يشأ لم يكن.......ولااااااحول ولاقوة إلا بالله العلي العظيم.......... أعلم أن الله على كل شئ قدير......وأن الله قد أحاط بكل شئ علما..........اللهم إني أعوذ بك من شر نفسي.......ومن شر كل داااابة أنت آخذ بناصيتها إن ربي على صراط مستقيم"

من قالها أول النهار لم تصبه مصيبه حتي يمسى ومن قالها آخر النهار لم تصبه مصيبة حتى يصبح

(من أقوال الرسول ومن أذكار الصباح والمساء)

أخيرا...

صدقوني لو داومتي على قراءة مابين السطور في هذا الدعاء يوميا...

ستجدي من رااااحة البال مالم تكوني تتخيليه
باذن الله وانشاء الله هيكرمكم قريب جدا ومتنسوش تعزومنى لزعل منكم يارب اكرم كل بنات المسلمين باازواج صالحين يارب امين متنسونيش بالدعا لانى لسة متخطبتش زيكم ههههههههههههه

اللى لسة متخطبتش تدخل هنا بسرعةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» لكل ما تعرفش تحط الميكياج تدخل وتتعلم لتكون جميلة
» اللى عايزا يتحرج يدخل ويورينى
» للغابه فيلم حوش اللى وقع منك نسخه ديفيدى حجم 170 ميجا على سيرفرات مباشره